Маған жақсы мұғалім бәрінен де артық, өйткені мұғалім мектептің жүрегі!
Республикалық апталық газеті

Бірінші сынып оқушыларының мінез-құлықтық және тұлғалық ерекшеліктерін бағалаудың мәндері


24 июня 2011, 07:45 | 2 316 просмотров



Балалардың ойын және оқу әрекетін бақылау үдерісінде және әдептік-топтық және жекелей әнгімелесу нәтижесінде келесі көрсеткіштерді байқауға болады.

1.Танымдық белсенділіктің және білуге құмарлықтық денгейі.

2.Мінез-құлықтың еркін реттелуі

3.Қиындықтарды жеңуге дайындығы

4.Әлеуметтік белсенділігі

1.Танымдық белсенділік пен білуге құмарлықтың деңгейі.

-Әрқашан белсенді,көп сұрақтар қояды,танымдық сипаттағы ақпараттармен бөліседі (5)

-Белсенділігі сезімдік – психологиялық жағдайына, және жекелей қызығушылығына, орындалатын әрекеттің мәнділік деңгейіне тәуелді. (4)

-Шақырса ғана жауап береді,тапсырма орындауға шығармашылықпен келе алмайды (3)

-Өзіне жекелей айтқанда ғана жұмыс істей алады,ойынға қызығушылығы басым.

-Енжар,төменгі,бір сәттік қана қызығушылығы алдын – ала жетістігі белгілі жағдайда ғана пайда болады,байқалмайды. (1)

2.Мінез-құлықтың еркін,өздігімен реттелуі

-Кез-келген істе,әрқашан да жинақы,шоғырланған (5)

-Алаңдайды,басқаларға еліктейді,бақылауды керек етеді. (4)

-Кез-келген сылтау бойынша ауып кетуі,әрекетін жоғалтып алады,үнемі бақылауды қажет етеді,кейбір жағдайларда ғана ұзағырақ жинақталуы мүмкін (3)

-Арнайы қозғамасан әрекетті бастамайды,егер үлгісі жоқ болса,өз бетінше кіріспейді,көмекті қажет етеді. (2)

-Тіпті көмек көрсетсең де, қажетті сәтте мақсатқа бағытталған қай істі болмасын ат-қарудан бас тартады, бірдеңені бастай тұрып,көп жағдайда оны аяққы (соңғы) нәтижесіне деиін жеткізбейді.

3.Қиындықтарды жеңуге дайындығы

-қиындықтарды жеңуге дайындық танытады,шешуін табуды белсенді түрде іздестіреді. (5)

-әрекеттер жасайды,бірақ жетістік болмаған жағдайда шегініп кетеді,тек арнайы ықпал болған жағдайда ғана мәселені шешуге оралуы мүмкін (4)

-алғашқы қиындыққа жолыққанда – ақ, көмекке жүгінеді,іздестіруді жалғастыруды қырағы бақылау арқасында ғана жүзеге асыруға қабілетті (3)

- бірінші сәтсіздіктен кейін-ақ әрекеттен бас тартады, көмек беру және үлгілерді көрсету оған аз әсер етеді.(2)

-қозғалған деңгейдегі кез-келген тапсырманы орындаудан үзілді –кесілді бас тартады.(1)

4.Әлеуметтік белсенділігі

-ересектермен және балалармен жеңіл тіл табысады,араласуда бастама көрсетеді,кикілжіңдерді өз бетінше шеше алады (5)

-таныс ортаны (қоғамды)жақсы көреді, бөгде жанның бастамасына бағынады. (4)

-біріккен әрекетке қосылады,бірақ қатынасты ұстап тұра алмайды,кикілжіңге құмар (3)

-жеке жүреді, шақырса ғана біріккен әрекеттерге қосылады.Үлкендерден ұялады, құрдастарына тұйық, аралас, қатынасы ұзақ емес. Өкпешіл, бірақ шағымданбайды (2)

-не, белсенді, қыйқарлығы бар, қарым-қатынасы ұзақ емес, дөрекілік жасайды, сын

ға дұрыс қарамайды.

Не, оқшауланғыш, өзіне зейін аударғанды жақтырмайды, басыңқы, тар шеңберде ғана араласуды жөн көреді (1)

Автор:
Г.КАМЕЛХАН, №4 орта мектептің бастауыш сынып мұғалімі