Маған жақсы мұғалім бәрінен де артық, өйткені мұғалім мектептің жүрегі!
Республикалық апталық газеті

Атмосфералық қысым. Атмосфералық қысымды өлшеу


12 апреля 2019, 12:24 | 82 просмотра


  Атмосфералық қысым. Атмосфералық қысымды өлшеу

Осы сабақта қол жеткізетін оқу мақсаттары

7.3.1.9. Атмосфералық қысымның табиғатын түсіну және оны өлшеудің әдістерін ұсыну.

Сабақ мақсаттары

Барлық оқушылар: Атмосфералық қысымның бар болуының табиғаты мен қалыпты атмосфералық қысымның шамасы туралы біледі.

Атмосфералық қысымды өлшеу құралы мен жұмыс істеу принципін түсінеді.

Оқушылардың басым бөлігі: Атмосфералық қысымды өлшеу құралын пайдалана біледі.

Кейбір оқушылар: Атмосфералық қысымның өзгерісін шкала бойынша есептей алады.

Бағалау критерийі

Атмосфералық қысымның тәбиғаты туралы біледі.

Қалыпты атмосфералық қысымның өзгеру шамасының сандық мәнін түсінеді.

Атмосфералық қысымды өлшеуді қолданады. 

Тілдік мақсаттар

Үш тілдегі

Қазақша

Орысша

Ағылшынша

Атмосфералық қысым

Атмосферное давление

Atmospheric pressure

Қалыпты атмосфералық қысым

нормальное атмосферное давление

Normal atmospheric pressure

Сынапты барометр

Ртутный барометр

Mercury barometer

Барометр-анероид

Анероид

Aneroid barometer

Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер:  Атмосфералық қысым, қалыпты атмосфералық қысым, сынапты барометр, барометр-анероид.

Диалогтар мен жазу үшін қолданылатын тіркестер:

Ауа қабаты жерге, барлық денелерге...........түсіреді.

..........барлық бағытқа бірдей қысым түсіреді.

Итальяндық физик Торричелли алғаш рет.....................сандық мәнін өлшеді.

Атмосфералық қысымның қлшем бірлігі..................

Атмосфералық қысымның өзгеруі.............................жағдайларға тәуелді.

Биіктік артқан сайын атмосфералық қысым...............

Атмосфералық қысымның биіктікке байланысты өзгеруін анықтаған ғалым.............

Атмосфералық қысымның өзгеруін өлшеп отыратын аспаптар................

Құндылықтарға баулу

Оқушылардың ынтымақтастықпен жұмыс жасау, іздену қабілеттерін арттыру.

Пәнаралық байланыстар

Атмосфералық қысымның өзгерісі география пәнімен, атмосфералық қысымның өзгерісін шкала бойынша есептеуде математика пәнімен байланыстру.

Алдыңғы білім

Гидравликалық машиналардың жұмыс істеу принципін сипаттау; Гидравликалық машиналарды қолдану кезіндегі күштен ұтысты есептеу.

Сабақ барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет 

Ресурстар

Сабақтың басы

0-2 мин

 

 

 

 

 

2-8 мин

Ұйымдастыру:

Ынтымақтастықты қалыптастыру: «ақниет»айтып, бір-біріне жақсы тілек айту, уәж тудыру.

Топқа бөлу: үш тілде атмосфералық қысым, қалыпты атмосфералық қысым, сынапты барометр, барометр-анероид сөздерін айтып топтарға бөліну.

Үй тапсырмасын тексеру:

Білім дағдысы: білу.

Белсенді оқыту әдісі: «Ойлар ағыны »(I).

Гидравликалық машина дегеніміз не?

Гидравликалық машинаның формуласын жазыңдар?

Гидравликалық машинаның қолданылуына мысал келтіріңдер.

Ауданы әр түрлы машиналарды салыстырыңдар.

 

 

 

 

 

 

 

 

Сұрақ парақшалары

 

 

 

 

 

 

 

 

Ақ парақ, маркер, шыны түтік, су құйылған ыдыс

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Интербелсенді

Тақта, сұрақ парақшалары

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Интерселсенді

Тақта

Сабақтың ортасы

 

20 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылардыңақпаратпен жұмыс істеу дағдыларын дамыту

Білім дағдысы: түсіну, қолдану.

«мазмұнды сызба» қорғау(J).

1-топ тапсырма:

Ауаның қысымы қалай бағытталатындығын анықтаңдар.

Қандай қысымды атмосфералық қысым деп атайды және ол неліктен пайда болады?

Атмосфералық қысымның бар болу табиғатын зерттеу жүргізу арқылы көз жеткізіңдер.

 

 

2- топ  тапсырма:

Торричелли тәжірибесін түсіндірңіз.

 1 мм.сын.бағ. дегеніміз не?

Қандай қысымды қалыпты атмосфералық қысым деп атайды?

Атмосфералық қысым қандай шамаларға тәуелді?

 

3-топ тапсырма:  

Сынапты барометрдің құрылысын түсіндіріңдер?

Сынапты барометрдің жұмыс істеу принципі қандай?

Сынапты барометрдің қолданылуын жолдарын айтыңдар.

 

 

4-топ

барометр-анероидтың құрылысын түсіндіріңдер?

барометр-анероидтың жұмыс істеу принципі қандай?

барометр-анероидтың қолданылуын жолдарын айтыңдар.

 

 

Кері байланыс: «Бутерброды» әдісі арқылы топтар өзара пікір алмасып, ұсыныс бірдіреді.

 

Физика сабағында деңгейлік саралау

Білім дағдысы:қолдану, талдау.

Белсенді әдіс: «Біліміңді шыңда»(І).

Атмосфралық қысымның өзгеруі қандай шамаларға тәуелді? Мысал келтіріңдер.

төмендегі сурет бойынша атмосфералық қысымның мәні неге тең?

 

 

Атмосфералық қысым 750 мм.сын.бағ. Торричелли түтікшесіндегі сынап бағанының биіктігі неге тең?

 

 

Критерий

Дескриптер

1 балл

Атмосфералық қысым өзгерісін анықтайды.

Атмосфералық қысымның өзгеруі қандайшамаларға тәуелді болатынын біледі.

Атмосфералық қысымның өзгеру мәнін есептей алады.

Сынап бағанының биіктігін есептей алады.

ХБЖ ға келтіру.

 

 

 

 

 

 

Венн диаграммасы

Білім дағдасы: талдау,

Белсенді әдіс:«Ойыңды бөліс, жинақта» (P).

 

Сынапты барометр                     барометр-анероид                      

 
   

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Кері байланыс: «Екі жұлдыз, бір тілек»

 

Сабақтың соңы

5 мин

Рефлексия:« жеміс ағашы»           

Бүгінгі сабақта мен білдім..........

Мен үшін қиын тапсырма болды...............

Енді өзім істей аламын..............................

Сабақ маған ұнады/ұнаған жоқ, өйткені.........................

Оқушы өзінің нақты ой – пікірін жазады.

Үйге тапсырма:     

 

Саралау – оқушыларға қалай  көбірек қолдау көрсетуді  жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

Оқушыларды топта ой-бөліседі, пікіз алмасып, ойлау дағдылары жетіледі, белсенді әдіс-тәсілдерді қолдану оқуға қызығушылығын арттырады. Бір-бірлеріне көмектесіп, ынтымақты болады. Әр оқушының қабілетіне қарай тапсырмалар беремін. дарынды оқушыларға физикалық жобамен айналысуға демеу боламын.

Әр оқушының әр кезеңдерде сабаққа белсенділігі мен түсінуі, сұрақтарға жауап беруі.

АТК қолдану барысында  техникалық қауіпсіздік ережелерін сақтаудің заңдарын еске түсіріп, мәнберу.

Сабақ бойынша рефлексия

 

 

 

Жалпы баға

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да., оқу туралы да ойланыңыз)?1.

1.

2.

Сабақтыжақсартуға не ықпалетеалады (оқытутуралы да, оқутуралы да ойланыңыз)?

 

 

Сабақбарысындасыныптуралынемесежекелегеноқушылардыңжетістік/қиындықтарытуралыненібілдім, келесісабақтарда неге көңілбөлуқажет?

Автор:
Назигүл РАҚЫМБЕКҚЫЗЫ, «Қаратал орта мектебі МДШО» КММ физика пәнінің мұғалімі. Ескелді ауданы.