Маған жақсы мұғалім бәрінен де артық, өйткені мұғалім мектептің жүрегі!
Республикалық апталық газеті

Жас аспазшылар


12 апреля 2019, 12:25 | 31 просмотр


Мектеп жасына дейінгі балаларды ересектердің кәсіби қызметімен таныстыра бастау басты міндет.

            Бұл ересектердің әлемі туралы өз идеяларын кеңейтуге, жұмыстың құрметтелуіне және заттарды құрметтеуге көмектеседі. Балабақшадан бастап, балалар ең қарапайым құралдарды қолдануға үйренеді, түрлі материалдардың қасиеттерін зерттейді, өзін-өзі басқару дағдыларын меңгереді, топта тазалық пен тәртіпті сақтайды, гүлдерге күтім жасайды,  ойыншықтарды жинауды үйренеді.

            Үйде олар ата-аналарға тұрақты және уақытша мүмкіндіктері бар тапсырмаларды орындау арқылы көмектеседі. Балаларды еңбекке тәрбиелеуде отбасының маңызды рөлі бар.

Балаларға ересектердіңқызметеріментаныстыру нақты білім мен идеяларды беруге, ересектердің жұмысына құрметпен қарауға, оларды бағалауға, қызығушылығын және жұмысқа деген сүйіспеншілігін арттыруға үйрету болып табылады.Сонымен қатар, жұмысқа деген ұмтылысты, адал еңбек етуді, мұқият болуды балалардың мінез-құлқына әсер ету міндеті шешіледі Тәрбиеші баланың психологиялық ерекшеліктерін ескере отырып; әртүрлі әдіс-тәсілдерді қолданып, сабақтарды дамытады, экскурсиялар жүргізеді, әңгімелер жүргізеді; жарамды иллюстрациялық материалдарды таңдайды; сюжеттің ережелері - рөлдік ойындар; өз шығармасында әдеби материалды пайдаланады; жұмбақтар, өлеңдер, мақал-мәтелдер, сондай-ақ осы жұмысқа ата-аналарды тартады. Көбінесебіздің ағартушылық жұмысымызда ересектердің кәсіптерімен экскурсиялар және  әңгімелер арқылы таныстырамыз. Мақсатты бақылау, топтан тыс экскурсиялар, балаларды ересектердің қиындықтарымен таныстыру жарқын эмоционалдық әсерлерді жинақтауға көмектеседі.Балабақшада және мектепте, зауытта, мұхит лайнерінде және космастың кеңістігінде - барлық жерде адамдар аспазшының қызметіне жүгінеді.

Асханаға экскурсия барысында балалар аспазшылармен кездесті. Балалар  аспазшының  жұмысына қажет құралдар: пышақ, кәстрөл, кастрюль, ет тартқыш екендігін білді. Аспазшының формасы - ақ халат, міндетті бас киім болтынын білді.

Аспазшы деген өте жоғарғы дәрежелі мамандық. Бұл мамандықтың қиындығы сонда, аспаздықты тек қана оқу арқылы игеріп кете алмайсыз, оған адамның бойында осы керемет мамандыққа деген бейім, дарынды болу керек. Егер бойыңда дарының,икемің болса аспаздық  деген керемет мамандық.

Ас әзірлеу баланың дағдысынбілімінің барлық салалары бойынша дамытады. Тіпті қарапайым ас дайындау  тапсырмаларын орындағанда, балаларды  тыңдауға және моториканы жақсы дамытуға үйренеді. Ең бастысы, азық-түлікті дайындауда эмоционалды дамуға көптеген мүмкіндіктер бар. Қажетсіз заттарды  қолдана отырып газ плита, тоңазытқыш, ыдыстарды тәрбиенушілермен бірігіп әзірледік. Сонымен қатар, дидактикалық ойын «Аспазшының заттары», «домино», «лото» ойындарды әзірлеп, тәрбиенушілермін ойын әркеті жүргізілді.

Қорыта келгенде, «Аспаз мамандығы» тақырыбында ұйымдастырылған оқу қызметі өткізілді. Балалар асүйге баруға және аспаздың жұмысымен танысуға қызығушылық танытты. Тәрбиенушілер сұрақтарға жауап беріп, ойынға қуана қатысты. Ұйымдастырылған оқу қызметінің  соңында біз осы мамандық туралы білімді толықтай толықтыруға арналған нәтижелерді көрсеттік.

Автор:
Райгүл Секеманова, «Ерке-Нұр» балабақшасының педагог-психологы. Алакөл ауданы, Ушарал қаласы.