Маған жақсы мұғалім бәрінен де артық, өйткені мұғалім мектептің жүрегі!
Республикалық апталық газеті

Ит – адамныңдосы Б.Соқпақбаев «Көшер кезде» (үзінді)


29 июля 2022, 08:39 | 815 просмотров



Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары:     

4.2.4.1 – аңыз, шешендік сөз, батырлар жыры, фантастикалықәңгімелердіңжанрлықерекшеліктерінанықтау.

4.1.5.1өзойын,сезімін,көзқарасынөмірдеболғанөзгешығармадағыұқсасоқиғаларменсалыстыраотырыпбілдіру

4.3.3.1 Шығармашылықжұмысынсызба, диафильм, таныстырылымтүріндеұсыну

Сабақтыңмақсаты:          

Шығармадағыоқиғағабайланыстыөзойынжеткізеалады.

Шығармашылықжұмыстарістейалады.

Тақырыпқақатыстыөзсезімдерінжүйеліжеткізеалады.

Бағалаукритерийі:Шығармадағыоқиғағабайланыстыөзойынжеткізеді. Түрлі жанр бойыншашығармашылықжұмысістейді.

Құндылықтарға баулу:     Көпшіл және жылы шырайлы болу.Қоғамымыздағы ұлттық бірлік,бейбітшілік пен келісім

Пәнаралықбайланыс:Қазақтілі, Көркем еңбек: үй тапсырмасын орындауда суреттерді жапсыру. (Мозайка) Дүниетану: жеті қазына.

Алдыңғы білім        Қазақстанның көлдері туралы

Тілдік мақсаттар     Тілдік дағдылар: айтылым, оқылым, жазылым, тыңдалым

Пәнгеқатысты лексика мен терминология

Жеті қазына. Середей – сорайған, ұзарған.

Басына күн туған – қиыншылыққа тап болған

Сабақта диалог\жазу үшін пайдаланылатын сөйлемдер.

-Қалай ойлайсыңдар?

-Иесінің итті байлап қойғаны дұрыс болды ма?

-Аманат сөзін қалай түсінесіңдер?

Бастапқы білім       Ит туралы білімі бар.

 

Психологиялық ахуал қалыптастыру.

Жұмыс ережесін келісу

  • Сабақта бір-бірімізді сыйлаймыз, тыңдаймыз!
  • Уақытты үнемдейміз!
  • Нақты,дәл жауап береміз!
  • Сабақта өзіміздің шапшаңдығымызды, тапқырлығымызды көрсетеміз!
  • Сабаққа белсене қатысып, жақсы  бағааламыз!

Алдыңғы білімді еске  түсіру (ұжымда)

Өтебай Тұрманжанов туралы не білеміз? 1905-1978 ақын 50ге тарта кітабы бар,Бұрыңғы Оңтүстік қазақстан облысы Бөген ауданы Жалғызағаш ауылында дүниеге келген

Қазақстанда қандай көлдер бар?

Балқаш көлі туралы кім айтады?

Көл суының адамға қандай пайдасы бар?

Көлге қандай сипаттама бересің?

Эпитет дегеніміз не?

Теңеу деген не?Бір затты немесе құбылысты екінші затқа,құбылысқа ұқсатып бейнелеу

Өзен көлдердің ластануы туралы ойларымен бөліс

Экология деген не?Қоршаған тіршілік ортасын зерттейтін ғылым

Эколог деген кім?қоршаған ортаны қорғайтын маман

Жаңа сабақ

 

ҚБ. Жеті қазына.

Балалар ненің суретін көрдіңдер?

Иттің.

Бүгінгі сабағымыз не туралы болмақ?

Ит – адамның досы.

Сабақтың мақсатымен,тақырыбымен таныстыру.

4.2.4.1 – аңыз әңгімелермен,фантастикалық әңгімелердің жанрлық ерекшеліктерін анықтау.

Оқушыларға бағалау критерийлерісін айтып кету.

Шығармадағы оқиғаға байланысты өз ойын жеткізеді. Түрлі жанр бойынша шығармашылық жұмыс істейді.

Ит туралы не білеміз?

Оқушылар ит туралы білгендерін айтып шығады. . Дос,көмекші,құтқарушы,күзетші,қызметші,иісшіл,ақылды,иесін жақсы көреді.

Қызығушылықты ояту

(Ұ) «Тыңда» айдары (аудиодискпен жұмыс)

«Итім болса, шіркін!» өлеңіндегі баланың ойын түсіндіреді.

- Оның қандай сезімдерін байқадың?

 

Тыңда

«Итім болса, шіркін!» -өлеңіндегі баланың ойын түсіндір

 «Пікіріңді айт» айдары

- Өзің қай жануарды асырағың келеді? Неге?

Суретте:ит,мысық, тотықұс,ат, аквариумдегібалықосылардантаңдапқайсысын  асырағысыкелетінінайтады

 

Мағынаны тану«Есіңе түсір» айдары

СлайдтанБ.Сапарбаевтыңфотосынкөреді.БердібекСапарбаевтіңқандай шығармалары бар екенін білесің.  «Білімленд» сайтынанжазушытуралымәліметалады.

ТЖ «Қойын дәптер» әдісі бойынша Бердібек Соқпақбаев өмірі мен шығармашылығы жайлы білетін мағлұматтарды айту

Автор жайында мәлімет:
Бүгін, біз Б. Соқпақбаевтың «Өлгендер қайтып келмейді» романынан үзінді «Көшер кезде» мәтінін оқып, әңгімелейміз.
Аты - жөні: Бердібек Соқпақбаев
Туған жері: 1924жылы 15 қазанда Алматы обл, Нарынқол ауылында туған.
Дарындылығы: «Қазақ әдебиеті» газетінде, «Балдырған» журналында, Ш. Айманов атындағы «Қазақфильм» киностудиясында істеген.
Шығармашылығы: 1950ж. «Бұлақ» атты жыр жинағын шығарған. Кейін балалар мен жасөспірімдерге арналған 20 - дан астам әңгіме, повесть, роман кітаптарын ұсынды. «Менің атым Қожа», «Балалық шаққа саяхат»

Түсініпоқу

Көшеркездеәңгімесіненүзіндіоқу .Кезекпенмәнерлепоқу.

«Түсініп оқы» айдары

(Ұ) «Аялдамамен оқу» әдісі бойынша «Көшер кезде» мәтініі оқылып, оқу барысында аялдамалар жасау арқылы мәтінді бөлімдерге бөлуге әзірлік жүргізіледі.

 

  1. Басынан бастап, «Байлап қою......» деген абзацқа дейін.
  2. «Байлап қою...» деген жерден бастап, «Әбекең-осы ауылдың қойшысы..» деген жерге дейін.
  3. «Әбекең-осы ауылдың қойшысы...» дегеннен бастап, сонына дейін оқып, мазмұнын білу.

Әр топтың әңгімешілеріне сұрақтар қойылады:

  1. Майлыаяқ иттердің қандай түріне жатады екен? Сендер қандай ит түрлерін, тұқымдарын білесіңдер?
  2. Иесінің итті байлап қойғаны дұрыс болды ма? Итосыданкейінненісезді?
  3. Бұлоқиғаныәңгімелепотырғанадам, сендердіңойларыңша, қандайадам? Ол бала ма, үлкенадам ба? (Дәлелдеу).

Түсініп  тізбектей оқы,сұраққа жауап бер

Көшер кезде

​(үзінді)

 

  1. Мағынаны тану.

Мәтіннен берілген сұрақтарға жауап тауып оқиды.

- Майлыаяққа сипаттама.

Иттің сезімталдығын иесі қалай байқады?

Ит қайғыра біле ме?Ол өзінің иесін қимайтынын жазушы қалай суреттеген? 

Дескриптор

(Ұ) «Жаңа сөздер сандығы» айдары бойынша оқушылардың мәтін бойынша түсінбеген сөздерінің мағынасын топ ішінде талдап, түсініктеме жасауларына ықпал ету.

Середей – сорайған, ұзарған.

Басына күн туған – қиыншылыққа тап болған.

Дескрипторы:

Өз ойын, сезімін, көзқарасын өмірде болған, өзге шығармадағы ұқсас оқиғалармен салыстыра отырып пікір білдіреді.

Берілген тапсырмаларды орындайды.

Сұрақтарға жауап беріп, өз пікірін дәлелдейді.

Сергіту сәті     «Ит туралы қызықты мәліметтер» бейнетаспадан үзінді көрсету

«Ойлан» айдары

  1. ЖазушыМайлыаяқтықалай суреттеген?
  2. Мәтіндіоқығандақандайсезімде болдың?

«Ойыңменбөліс» айдары

Иттіңиесініңорнындаболсаң, Майлыаяқтытастапкетермеедің?

Саралау. Сұраққақатыстыөзойынтолығыменжеткізеалады. Ойдысуретпен, өлеңжолдарыменжеткізугеболады. Бұныоқушығаұсынысретіндебілдіругеболады.

«Есіңетүсір» айдары

Есіңетүсір

Мәтінкейіпкерлерінің

бірініңіс-әрекетінсипатта

Мінездеу – көркемшығармадакейіпкердіңмінез-құлқын, сенімнанымын, көзқарасын, көңілкүйінсуреттеу. Мінездеусолкейіпкердіңжағымды-жағымсызәрекеттері, сөйлеумәдениеті, үлгі

Боларлыққылықтарыарқылыкөрінеді.

 

Зағипа, отағасы, Әбеке, Майлыаяқ

 

Бейнетаспадан үзінді:  Ит-адамның досы екі видео

(Осы фильмді көргеннен кейін оқушылардан алған әсерлерін, қандай сезімде болғандарын сұрау, айту).

Дәптермен жұмыс:
Иттің жағымды жақтарын тізбектеп айтқан болатынбыз, енді жағымсыз жақтарын атап  ш ығып сақтану ережелерін құрайық:
− ауру иттен сақ болу
- ит ұстағаннан кейін қолды жуу
- көктемде және күзде иттер көбінесе «құтыру» ауруына тап болады, қасына жоламау.

«Білгенге маржан» айдары

Жеті қазына – қазақтыңдәстүрлідүниетанымындағытүсініктердіңбірі. Қазақхалқыжетіқазынаныержігіттіңөміріменбайланыстырады. Жетіқазынағажүйрікат, қыранбүркіт, құмайтазы, беренмылтық, қандыауызқақпан, майланғышау, өткіркездікжатады.

Рефлексия «Қорытындыла» айдары

-Мәтінніңнегізгіойынанықтаңдар.мақал-мәтел,жұмбақ білсеңдер айтайық

Үйтапсырмасы: Иттуралықызықоқиғабілсең, әңгімелеуге   дайындал. Мақал-мәтелгеқатыстықақпағаілінетінжарнамасөздайындап, жаз.

Автор:
Карбозова Жанар Манаповна, «Абай орта мектебі» КММ Ұйғыр ауданы, Шонжы ауылы.