Маған жақсы мұғалім бәрінен де артық, өйткені мұғалім мектептің жүрегі!
Республикалық апталық газеті

Биология сабағында ойын технологиясын тиімді пайдалану


27 января 2023, 10:00 | 1 657 просмотров



Білімге деген мотивацияны қалыптастыру мәселесін барлық континенттердегі әр түрлі елдерінің ғалымдары зерттеді. Биология пәніне деген қызығушылықтың төмендеуі, білімнің жеткіліксіздігі сапалы білім алуға деген ынтаның төмендеуіне әкеледі. Мұны күрделі материалмен, жаңа теориялық ұғымдардың үлкен көлемімен түсіндіруге болады, олардың көпшілігі табиғаты бойынша абстрактылы және табиғат заңдылықтарын, заңдарды, теорияларды түсінуге, адам мен табиғат арасындағы байланыстың төмендігіне, биологиялық зерттеулердің аз болуымен және т.б.әртүрлі факторлар әсер етеді. Демек, мотивацияның аздығы, білімді меңгеру белсенділігінің төмендеуі, өздігінен білім алуға деген белсенділіктің төмендеуінің салдарынан биологияға деген танымдық қызығушылықтың төмендеуіне әкеп соқтырады. Сонымен, қазіргі заман мұғалімінің міндеттерінің бірі- оқушыларды сапалы білім алуға ынталандыру. Сондықтан биология пәнін оқуға деген мотивацияны арттыру үшін түрлі технологияларды қолдану қажеттілігі туындайды.

Бұл мақаланың мақсаты- білім беру үдерісінде мотивацияны арттыру мақсатында оқытуды геймификациялаудың практикалық шешімдерін әзірлеу. Бұл шешімдер оқу процесінде қолданылатын авторлық құқыққа негізделген компьютерлік ойындарға және мотивация саласындағы эмпирикалық зерттеулердің нәтижелеріне негізделген.

Қазіргі таңда оқуды ойын тәсілімен өткізу кең қолданысқа ие болуда. Ақпараттар көшкінінің молдығы, өмірде шешу қажет міндеттер санының көбеюі және саланың дамуы жағдайында ойын оқытудың ең түсінікті, шабыттандыратын және қарапайым әдісіне айналуда. Интербелсенді білім беру тәжірибесі жиі қолданысқа ие болуда: пікірталастар, квесттер, ғылыми шоулар және рөлдік ойындар. Геймификация ойын элементтері арқылы оқуды қызықты етеді, онда «ойын ойнау» ойынның барлық жаттығуларын модельдеудің бір түрі ретінде қолданылады. Ойын барысында адамдар нақты өмірлік процестерге еліктеп, сонымен қатар әртүрлі әлеуметтік сценарийлерді қолданып көреді. Көптеген ұйымдар, оның ішінде Lego Foundation, оқытудың ойын аспектісін белсенді дамытуда. Оқытудың ойын әдістерінің нәтижелілігін зерттеу мыналарды растайды: ойын шығармашылық әлеуетті, қиялды және басқа да жағымды жеке қасиеттерді дамытудың табиғи және сенімді тәсілі болып табылады. Сонымен қатар ойын арқылы оқыту ортасы оқушыларға сыртқы әлеммен қарым-қатынас жасауға мүмкіндік беретіндей болуы маңызды.

Білім беруді геймификациялау процесінің қарқынды дамуына қарамастан, көптеген мәселелер, әсіресе дидактикалық және технологиялық парадигма тұрғысынан және компьютерлік ойындарды оқу үдерісіне енгізу тұрғысынан ғылыми түсінік пен тәжірибе кезеңінде тұр. Бұл мақалада біз оқыту үдерісінде оқушылардың ынтасын арттырудың мүмкін тәсілдерінің бірі ретінде ойын түрін ұсындым. Сонымен, педагогика мен технология мазмұнының жақсы үйлесуі инновацияның биология саласындағы білім беру жүйесіндегі кемшіліктерді жою міндеттерін қаншалықты шешетіндігіне және қоғамның күн санап өсіп келе жатқан қажеттіліктерін қанағаттандыратындығына байланысты болады, сонымен қатар геймификацияның әсері өте жағымды болатындығына көз жеткізуге болады.

Автор:
Әбдіқадыр Мөлдір Ғабитқызы,«№184 жалпы білім беретін мектеп» КММ биология пәнінің мұғалімі