15 июня 2012, 01:09 | 1 418 просмотров
Я провожу в 10,11 классах конкурс под названием «Звездный час». Конкурсные задания дают возможность учащимся хорошо запомнить некоторые исторические даты, государственные символы англоязычных стран, достопремичательности, праздники, имена писателей и их произведения. Цель этого конкурса помочь учащимся хорошо подготовиться к ЕНТ. На конкурсе участвуют 6 человек. В конкурсе 4 тура и финал. За каждый правильный ответ ученик получает звезду. По окончании каждого конкурса из игры выбывает участник, который набрал наименьшее количество звездочек.
Ведущий : Glad to meet you6 dear bogs and girls6 guest and teachers! Today we are having a competition ‘The Star Hour’. Now the participants will introduce themselves.
Участники конкурса коротко говорят о себе по-английски, затем читают наизусть стихотворение, поют песенку на английском языке, чтобы получить звездочку.
Round 1. “Country Studying.”
Task 1. “Flags”
На доске помещены флаги стран перечисленных ниже, в такой последовательности:
1) The USA
2) UK of Great Britain and Northern Ireland
3) Canada
4) Australia
5) New Zealand.
Вопросы участникам конкурса:
1) Which is the flag of Australia? (4)
2) Which is the flag of the USA? (1)
3) Which is the flag of UK? (2)
4) Which is the flag of Canada? (3)
5) Which is the flag of New Zealand? (5)
Task 2. “The Floral Emblems of States”
На доске помещены такие эмблемы:
1) camellia
2) sun flower
3) a rose
4) golden poppy
5) wood violet
What is the state Flower of New York? (3)
1)What is the state Flower of California? (4)
2)What is the state Flower of Wisconsin? (5)
3)What is the state Flower of Alabama? (1)
4)What is the state Flower of Kansas? (2)
Task 3. “States”
На доске название нескольких штатов США.
1) Alaska
2) Michigan
3) Illinois
4) Utah
5) Minnesota
6) Kansas
1) What state in the USA is called “The Bread and Buffer State”? (5)
2)What state in the USA is called “The Great Lake State”? (2)
3)What state in the USA is called “The Sunflower State”? (6)
4)What state in the USA is called “The Land of Lincoln” (3)
5)What state in the USA is called “The Bee Hive State”? (4)
6)What state in the USA is called “The Great Land”? (1)
Task 4. “Holidays”
На доске открытки – поздравления с праздником:
1) Christmas
2) Independent Day
3) Thanksgiving Day
4) Washington’s Birthday
5) Lincoln’s Birthday
6) New Year’s Day
Учащимся предлагается описание нескольких праздников, с тем, чтобы они назвали, о каком из них идет речь.
1)This holiday is celebrated in winter.
The traditional meal is roast turkey and pudding.(1)
2)Most people stay up all night, even children. At midnight many people go outside set off fireworks, exchanges presents and goad wishes.(6)
3)This holiday is celebrated on February 12. He was President during the Civil War (1861-1865). He led the fight to keep the nation together and to free the slaves. (5)
4) This holiday is celebrated on February 22. He led the American Army to victory in the War for Independence. Later he was elected President of the USA. (4)
5) It is one of the greatest holidays. In the past this day was marked with big parades and fireworks Cities and towns are decorated with flags on the day. (2)
6) It is marked on the fourth Thursday of November. On this day the Americans Honour the memory of the first settlers. It also marks the end of the harvest season. (3)
Ученик, у которого звездочек меньше, чем у других, выходит из игры, получив приз за участие.
Round 2. “History”
Task 1. “Dates”
На доске написаны даты:
1) 132
2) 1959
3) 1867
4) 1790
5) 1777
6) 1812
Вопросы:
1)When was the flag of the USA adopted? (5)
2)When did the nickname of the USA “Uncle Sam” appear? (6)
3)When did the Hawaiian Islands become a state of the USA? (2)
4) When was Alaska bought by USA for seven million two hundred thousand dollars? (3)
5) When was the Capital of the USA Washington D.C founded? (4)
6) How many rooms are there in the White House? (1)
Task 2. “Famous People of the Koksu district”
На доске написаны имена выдающихся людей:
1) Nurmolda Aldabergenov
2) Medeubay Kurmanov
3) B. Ongarov
4) Z. Tamshybaeva
5) A.Raimbekov
1) In whose honour is the central Stadium in Balpyk bi named? (3)
2) Who played “Tailak” in film “Angel in Tubeteika” (5)
3) Who translated Geote’s “Faust” into Kazakh? (2)
4) Who is the author of the Book “Poem about the Earth”? (4)
5) In whose honour is our school named? (1)
Выбывает из игры еще один участник с наименьшим количеством звездочек.
Round 3. “Grammar”
Task 1. “English Tenses”
На доске карточки такого содержания:
1) Ved,V2
2) Was, were V ing
3) Had V3
4) V, Vs
5) Will and V sall
1) Show me the Past Perfect. (3)
2) Show me the Future Simple. (5)
3) Show me the Present Simple. (4)
4) Show me the Past Continuous. (2)
5) Show me the Past Simple. (1)
Task 2. “Phrasal Verbs”
На доске карточки, на которых написаны следующие глаголы:
1) write down
2) give up
3) go out
4) turn on
5) look for
Вопросы. Какой из этих глаголов нужен для перевода с русского языка на английский в следующих предложениях?
1) Она искала ключи. (5)
2) Здесь темно. Включи свет. (4)
3) Запишите домашнее задание. (1)
4) Он бросил курить. (2)
5) Они вышли из автобуса. (3)
Покидает игру еще один ее участник получив приз за участие.
Round 5.
Task 1. “Cities of the USA”
На доске карточки , на которых написаны имена больших городов США.
1) New York
2) Washington
3) Philadelphia
4) Los Angeles
5) Chicago
6) Учащимся предлагается угадать, о каких городах следующие вопросы:
1) Where is the Capitol? (2)
2) Which city is called “The Big Apple”? (1)
3) What city is an important centre of heavy industry? (5)
4) Where is Hollywood? (4)
5) Where was the Declaration of the Independence signed? (3)
Task 2. “Writers”
На доске имена писателей:
1) J. London
2) T. Dreiser
3) S. Clemens
4) C. Dodson
5) R. Stevenson
Вопросы:
1) Whose pen-name is Mark Twain? (3)
2) Who is the author of the novel “Treasure Island”? (5)
3) Who is the author of the novel “Sister Carrie”? (2)
4) Whose pen-name was Lewis Carol? (4)
5) Who is the author of the novel “Brown Wolf”? (1)
Task 3. “Proverbs”
На доске карточки, на которых написаны пословицы на английском языке. Участникам конкурса следует найти перевод на русском языке.
1) All is well that ends well.
2) Everything is good in this season.
3) A friend in need is a friend indeed.
4) East or West, home is best.
5) Hunger is the best sauce.
6) Health is better than wealth.
Перевод:
1) Все хорошо, что хорошо кончается.
2) Всякому овощу свое время.
3) Друзья познаются в беде.
4) Голод – лучший повар.
5) Здоровье – лучшее богатство.
Покидает игру ученик с меньшим количеством звездочек.
The Final.
Предлагаю участникам конкурса такое задание:
Make as many words as you can out of the word “Washington”.
Участникам называли слова: wash, in, on, to, go, what, wish, hot, hit, song, sing, win, son, tin, so, no, was, has, has, hat, got, now, who, with, sit, not, show, how.
Побидитель конкурса получает приз.