Қазақстан Республикасының аграрлық өндірісінде табиғи ресурстарды тиімді пайдалану

Қазақстан Республикасының аграрлық өндірісінде табиғи ресурстарды тиімді пайдалану

Зерттеу

Автор: Садық Жансая Жұмабекқызы, Талдықорған жоғарғы политехникалық колледж

Талдықорған жоғарғы политехникалық колледж
Педагогтың аты-жөніСадық Жансая Жұмабекқызы
Күні03.12.24 ж
Топ:IS-411bҚатысушылар саны-15Қатыспағандар саны
Сабақтың  тақырыбы«Қазақстан Республикасының аграрлық өндірісінде табиғи ресурстарды тиімді пайдалану, Қазақстанның экологиялық мәселелері, экологиялық мәдениетті қалыптастыру»
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту  мақсаты  3.2.8. ҚР экологиялық мәселелер жолдарын анықтап және қоршаған ортаны басқару және  тиімді табиғи экономикалық ресурстарын пайдалануды үйренеді.
Сабақтың  мақсатыҚазақстанның аграрлық өндірісінде табиғи ресурстарды тиімді пайдаланудың маңыздылығын түсіндіреді. Экологиялық мәселелердің себептері мен салдарын талдайды. Экологиялық мәдениеттің қалыптасу жолдарын анықтайды.
Тілдік мақсаттар:Тақырыпқа негізгі терминдер мен ұғымдарды қолданады. Табиғи ресуртар,аграрлық өндіріс,экологиялық мәдениет,биологиялық әртүрлілік,ластану
Құндылықтарды қалыптастыру:Табиғатты дұрыс пайдалану таза ұстау жауапкершілікке үйрету.
РесурстарҚазақстан картасы.Интерактивті тақта, слайдтар, бейнематериалдар. Постер жасауға арналған қағаздар, маркерлер құралдар. Интернет ресурстары (www.stat.gov.kz, www.ecogosfond.kz).
                                                            Сабақ жоспары
Сабақтың кезеңдеріЖоспарланған іс-әрекетОқытушының іс-әрекетіСтуденттің іс-әрекетіБағалау
Сабақтың басы Ұйымдастыру  Өзін-өзі тексеру Өткен білімді еске түсіру         Сабақ басы Жаңа білімСтуденттермен амандасу, түгендеу. Бүгінгі сабаққа назар аудару.     Үй тапсырмасы: Студенттерге берілген үй жұмсын Canva.ChatGPT плаорформалары арқылы сұрау   Психологиялық ахуал туғызу, көңіл- күйін көтеру мақсатында  студенттерді топқа бөлу. Житон арқылы 3-топқа бөлу   I-Үкімет мүшелері II-Фермерлер III- Экологтар Жаңа тақырыпты түсіндіру,сабақтың мақсатын айту. Табиғи ресурстарды тиімді пайдалану және олардың ауыл шаруашылығындағы рөлін түсіндіру,Қазақстандағы аграрлық өндірісте табиғи ресурстарды тиімді пайдаланудың мәселелерімен шешімдерін түсіндіп слайдттар арқылы көрсету.Студенттерге сабақ түсіндіреді,тапсырмалар береді,түсінбеген тапсырманы түсіндіріп береді,қадағалайдыКітап оқып,тапсырма орындап,үй жұмысына дайындалып сабаққа белсене қатысады. Үй жұмысын презентация, Проект қорғап береді                    Қол шапалақ әдісі Жарайсың әдісі арқылы бағалау
15 минут                                                           Сабақ ортасы   20 минут                                       Сабақ ортасы                                                                                                               10 минут                                       20 минут БекітуGoogle Earth спутник карта арқылы Қазақстан аграрлық өндірісіне қатысты  жұмыс жасау,түсіндіру   Миға шабуыл Жаңа тақырыпты бекіту сұрақтары: Қазақстанның табиғи ресурстары қандай ? Ауыл шаруашылығында қандай ресурстар қолданады? Оқушылар өз ойларын бөліседі. 1-Тапсырма «Білімді картадан іздеу»Educaplay платформасы арқылы ҚР облыстық аудандарын аудандыстырып ойын ойнайды.    
Дескрипторлар: ҚР физикалық картасынан облыстарды дұрыс анықтайды. Картаның масштабы мен шартты белгілерін тиімді пайдаланады. Облыс шекараларын дұрыс белгілейді. Educaplay платформасының құралдарын дұрыс пайдаланады. Тапсырманы белгіленген уақытта аяқтайды.   2-Тапсырма Постер ҚР агарлық карта пайдаланып келесі тапсырманы орындаңыз.
Әр топқа ҚР аграрлық егін шаруашылығын зерттеу тапсырмалары беріледі. 1-топ Үкімет мүшелері ҚР аграрлық шарушылық күріш өсіру жағдайын анықтау. 2-топ Фермерлер ҚР аграрлық шарушылық бидай өсіру жағдайын анықтау. 3-топ Экологтар ҚР аграрлық шарушылық мақта өсіру жағдайын анықтау.   Дескрипторлар: ҚР-ның күріш өсірілетін негізгі аймақтарын картадан дұрыс анықтайды. Күріш өсіру үшін қажетті табиғи жағдайларды (топырақ, су ресурстары, климат) сипаттайды. Күріш шаруашылығының экономикалық маңыздылығын дәлелді түрде түсіндіреді. ҚР-ның бидай өсірілетін негізгі аймақтарын картадан дұрыс көрсетеді. Бидай өсіруге қолайлы агроклиматтық жағдайларды (құнарлы топырақ, ылғалдылық, температура) анықтайды. Бидайдың Қазақстан экономикасындағы рөлі мен экспорттағы маңыздылығын нақтылайды. Мақта өсірілетін негізгі аймақтарды (Оңтүстік Қазақстан) дұрыс анықтайды. Мақта өсірудің ерекшеліктері мен оған қажетті табиғи жағдайларды (суармалы егістік, жылы климат) сипаттайды. Мақта шаруашылығының аймақтық және ұлттық экономикаға әсерін түсіндіреді.   3-Тапсырма Ауызша студенттер өз ойларымен бөліседі. Экологиялық мәселелердің себептері мен салдарын талдау. Әр топқа бір экологиялық мәселе беріледі.   1-топ Үкімет басшылары Арал теңізі тартылуы 2-топ Фермерлер  Атмосференың ластануы 3-Топ Экологтар  Жердің тозуы және шөлейттену                15 минут   Дескрипторлар: 1.Арал теңізінің тартылу себептерін (суармалы егістік, судың дұрыс бөлінбеуі) дұрыс атайды. Мәселенің салдарын (климаттық өзгерістер, халықтың денсаулығына әсері) нақты сипаттайды. Арал теңізін қалпына келтіруге арналған шешімдер ұсынады. 2. Атмосфера ластануының негізгі себептерін (өнеркәсіп шығарындылары, ауыл шаруашылығы) анықтайды. Ластанудың салдарын (адам денсаулығы, ауа сапасы, климат) түсіндіреді. Ластануды азайтуға қатысты шараларды ұсынады. 3. Жердің тозуы мен шөлейттенудің себептерін (орман кесу, су ресурстарының азаюы) сипаттайды. Топырақ деградациясы мен шөлейттенудің салдарын (ауыл шаруашылығы өнімділігіне әсері, биологиялық әртүрліліктің азаюы) көрсетеді. Мәселенің алдын алу шараларын ұсынады.   4-Тапсырма Тәжірбиелік жұмыс Топтық жұмыс.Эксперимент Топырақ үлгілерімен әкеліп олардың құнарлығын анықтау тәжірбиелерін ұйымдастыру . Студенттер аграрлық өндірісте топырақтың маңыздылығын анықтайды. 1 топ Үкімет мүшелері, сары топырақ 2-топ Фермерлер   , қоңыр топырақ 3-топ Экологтар    , қара топырақ  Дескрипторлар: 1.Сары топырақтың құнарлылық деңгейін анықтайды (құрамы мен құрылымын сипаттайды). Ауыл шаруашылығы үшін қолдану мүмкіндіктерін ұсынады. Құнарлылықты арттыру шараларын негіздейді. 2.Қоңыр топырақтың ауыл шаруашылығындағы рөлін түсіндіреді. Қоңыр топырақтағы негізгі өсімдіктердің өсу жағдайларын анықтайды. Құнарлылықты сақтау үшін қолданылатын әдістерді ұсынады. 3. Қара топырақтың ерекшеліктері мен құнарлылығын бағалайды. Қара топырақтағы экологиялық проблемаларды (эрозия, деградация) сипаттайды. Қара топырақты тиімді пайдалану және қорғау бойынша ұсыныстар жасайды.   5-Тапсырма Рөлдік ойындар Қазақстан Республикасының аграрлық өндірісінде табиғи ресурстарды тиімді пайдалану Дебат. Табиғи ресурстарды қорғау мен өндірісті арттыру арасындағы байланысты талқылау. Дескрипторлар: 1.Табиғи ресурстарды қорғауға арналған мемлекеттік бағдарламаларды сипаттайды. Өндірісті арттырудың экономикалық маңыздылығын негіздейді. Табиғатты қорғау мен өндіріс арасындағы тепе-теңдікті сақтау жолдарын ұсынады. 2. Өндірісті арттыру үшін қажетті табиғи ресурстарды пайдаланудың себептерін түсіндіреді. Табиғи ресурстарды қорғаудың ауыл шаруашылығына әсерін бағалайды. Өндірісті арттыруға экологиялық таза технологияларды қолдану жолдарын ұсынады. 3. Табиғи ресурстардың сарқылуының салдарын сипаттайды. Қоршаған ортаны қорғаудың қажеттілігін ғылыми тұрғыдан негіздейді. Ресурстарды үнемдеу және қалпына келтіру бойынша ұсыныстар жасайды.
  Слайдта көрсетілген ресурстарды талқылайды,Сабақты түсіндіреді                          Студенттер Google earth картасы арқылы Қазақстан агаралық шаруашылығы жайлы ақпарт біледі. Сұрақтарға жауап береді.                                                         Студенттер постер қорғайды,ақ қағазға суреттер салып өз ойларымен бөлісіп тапсырманы орындайды.                                                                     Студенттер топтық жұмыс жасап белсене тапсырманы орындап өз ойларымен бөліседі                                     Студенттер топырақты зерттеп тапсырманы орындайды                                     Студенттер рөлдік ойын дебат қатысып мәслені шешеді.                                                            Жарайсың әдісі             5-15 балл                             Ашық сұрақ-жауаптар                                   5-15 балл                   Қол шапалақ Жарайсың әдісі                                                           10-20 балл                   Ауызша мадақтау                         10-20 балл                   Жарайсың әдісі             10-30 балл
Сабақтың соңы 10 минутРефлексия. Оқушылар қиық қағаздарға жазып береді. Сабақта маған не пайдалы болды?
Сабақта маған не қызықты болды?
Сабақта маған не қиын болды? Студенттер өз-өздерін Google forma платформасы арқылы бағалайды.
Бүгінгі сабақтан түйген ойлары мен тұжырымдарына байланысты кері байланыс жасайды. Рефлексия парағы
Үйге тапсырмаҮйге тапсырма: Мен болашақты қалай өзгертемін тақырыбында эссе жазу

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *