Автор:
Блеутаева Назгул Жанабиловна
Қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі
«Ш.Уәлиханов атындағы№10 орта
мектеп – гимназиясы» КММ –сіЖетісу облысы, Талдықорған қаласы
Бөлім: Көркем әдебиет және эпикалық сарын | Мектеп: №10 ОМГ | |
Күні: | Мұғалімнің аты-жөні: Блеутаева Н.Ж. | |
Сынып: | Қатысқандар саны: Қатыспағандар: | |
Сабақтың тақырыбы | Ш.Құдайбердіұлы «Бостандық таңы атты» өлеңі | |
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары | 8.1.3.1 көркем шығармадағы кейіпкерлерді сомдауда тура жəне жанама мінездеулерді жіктеу; 8.2.2.1 автор бейнесі мен кейіпкерлер қарым-қатынасының тілдік көрінісін талдау. | |
Сабақ мақсаты | Кейіпкерлерге мінездеме береді, сипаттайды, олардың арасындағы қарым – қатынасты анықтайды | |
Сабақ кезеңі/ | Педагогтің әрекеті | Оқушының әрекеті | Бағалау | Ресурстар |
Сабақ басы | І. Ұйымдастыру кезеңі. 5 мин Оқушылармен сәлемдесіп, зейінін сабаққа аудару. «Мені толғандырған жолдар» жатқа айту | Оқушылар амандасады. Оқушылар сұраққа жауап береді Ой толықтырады | ҚБ | Карточка |
ІІ. Миға шабуыл 5 мин Қызығушылығын ояту. «Маңдайдағы кейіпкер» тәсі (Еңлік , Нысан абыз, Кеңгірбай, Кебек) Тақта алдына бір оқушы шығады маңдайына аты жазылған кейіпкер ілінедіОқушылар кезекпен сол кейіпкерді іс – әрекеті, түр – тұрпаты арқылы бейнелейдіАл кейіпкер ілінген оқушы кейіпкерді табады Осылай оқушылар бүгінгі сабақ тақырыбы мен мақсатына шығады | Оқушылар «Маңдайдағы кейіпкер» әдісі арқылы кейіпкерлерді табадыСабақ мақсатына шығады | ҚБ Қошемет – қолпаштау . Жарайсың . Дұрыс айтасың. Тағы не қосасың | Презентация | |
ІІІ. Өткенге шолу. «Қуырдақ» тәсілі Шығармашылық диктант 5 мин жеке жұмыс «Еңлік- Кебек» дастаны — адам тағдыры, адал махаббат жолындағы күрес, рушылдық құрбаны болған екі жастың қайғылы тағдыры туралы баяндайды. Дастанының кейіпкерлері бірін-бірі ұнатқан, ғашық болған жастар Еңлік пен Кебек, бірақ дауласқан екі ру тобықты мен найман билері екеуін ат құйрығына сүйреп өлтіреді. Екі жастың төрт айлық баласы тау бөктерінде жылап жетім қалады. Махаббат жолында құрбан болған,ерлікті аңсау мен зұлымдық қарсылысының бейнесі болған Еңлік пен Кебек есімдері ел есінде сақталды. Семей-Қарауыл тас жолына жақын жерде Еңлік-Кебек ескерткіші бар. | Шығармашылық диктантты жазады. 3 минут «Еңлік- Кебек» дастаны — адам тағдыры, адал …………….. күрес, рушылдық құрбаны болған ……………… қайғылы тағдыры туралы баяндайды. Дастанының ……………. бірін-бірі ұнатқан, ………. болған жастар Еңлік пен Кебек, бірақ дауласқан екі ру ………………… билері екеуін ат құйрығына сүйреп өлтіреді. Екі ……………төрт айлық ………… тау бөктерінде жылап …………….. ……………….. жолында құрбан болған,……….. аңсау мен зұлымдық қарсылысының бейнесі болған ……………… есімдері ел есінде сақталды………………. тас жолына жақын жерде ……………………. ескерткіші бар. | ҚБ. Өзара бағалау «Қуырдақ» тәсілі- 4 балл Дескриптор: Шығармашылық диктант 1 балл Барлық жіберілген 6 5 — 13 сөзді орнына жазады – 1 б1-4 сөзге дейін жазады – 0 б Сәйкестендіру 2 балл 1-7 кейіпкерге дейін дұрыс сәйкестендіреді – 1б8–14 кейіпкерге дейін дұрыс сәйкестендіреді – 2 б «Егер мен… » 1 балл өзіндік пікірі мен көзқарасын білдіруі. – 1б | Карточкалық ресурс Бағалау парағы | |
2 .«Сәйкестендіру» 1 Абыз Дадан Тобықтының биі, ақ жүрек, ел қамқоры болған әділ, таза би. 75 жаста 2 Таңшолпан Ақанның қызы. Ашық, өжет, адуын, еркек мінезді, 20 жаста. 3 Ақан, Қалампыр Көбейден соңғы елдің басты адамдары. 4 Кебек Қабекең мен елдің арасындағы сөзді алып жүретін, пысық, жүйрік би. Қабекеңнің жұмбақтап айтатын сөздерін тез шешетіндіктен Көмей би деп атанған. 45 жаста. 5 Еңлік Кебектің жолдасы. 6 Кеңгірбай Найманның батыры. 7 Көбей Cәуегей қария. Құрметті шал. 80 жаста. 8 Матақ, Кембай Найманның елшілері. Айтқан сөзінен қайтпайтын, қатты адамдар, жалғыз жуастауы Жомарт. 9 Есен Дадан Тобықтының басты кісісі 10 Жомарт, Еспембет Меймандос кәриялар, момын. 11 Қосдәулет Тобықтының атақты батырының бірі. 28 жаста 12 Қараменде (Қабекең) Тобықтының қабырғалы, айдынды биі. Ел ішінде өте қадірлі, сөзі қабыл болатын дуалы ауыз. 60 жаста. 13 Жапал Ақанның малшы баласы. 14 Жәуетей Абыздың әйелі, білімді, ел анасы болғандай ақкөңіл кемпір. 65 жаста. | Оқушылар берілген кесте бойынша сәйкестендіру жұмысын жүргізеді. Дұрыс жауабы Абыз – Cәуегей қария. Құрметті шал. 80 жаста. Таңшолпан – Абыздың әйелі, білімді, ел анасы болғандай ақкөңіл кемпір. 65 жаста. Ақан, Қалампыр – Меймандос кәриялар, момын. Еңлік – Ақанның қызы. Ашық, өжет, адуын, еркек мінезді, 20 жаста. Кебек – Тобықтының атақты батырының бірі. 28 жаста. Кеңгірбай – (Қабекең) Тобықтының қабырғалы, айдынды биі. Ел ішінде өте қадірлі, сөзі қабыл болатын дуалы ауыз. 60 жаста. Көбей – Қабекең мен елдің арасындағы сөзді алып жүретін, пысық, жүйрік би. Қабекеңнің жұмбақтап айтатын сөздерін тез шешетіндіктен Көмей би деп атанған. 45 жаста. Матақ, Кембай – Көбейден соңғы елдің басты адамдары. Есен – Найманның батыры. Жомарт, Еспембет – Найманның елшілері. Айтқан сөзінен қайтпайтын, қатты адамдар, жалғыз жуастауы Жомарт. Қосдәулет – Дадан Тобықтының басты кісісі. Қараменде – Дадан Тобықтының биі, ақ жүрек, ел қамқоры болған әділ, таза би. 75 жаста Жапал – Ақанның малшы баласы. Жәуетей – Кебектің жолдасы. | Үлестірме қағаз Дайын жауап Презентация | ||
3.«Егер мен….» әдісі 1 мин Қыздар «Егер сен Еңліктің орнында болсаң, қандай шешім қабылдар едің? Ойыңды шоғырландырып, құрдастарыңның тарапынан жағымды баға ал. Ұлдар «Егер сен Кебектің орнында болсаң, қандай шешім қабылдар едің? Ойыңды шоғырландырып, құрдастарыңның тарапынан жағымды баға ал. | Әр оқушы өздеріне берілген түске орай өз ойын, көзқарасын жазып қазандыққа тастайды. Ұстаз шығарған оқушы кез келген оқушыны қазандықтан бір оқушының жазбасын алып оқиды да өз ойын айтады. | |||
Сабақтың ортасы 10 минут | ІҮ Жаңа сабақ (топтық жұмыс) «Еңлік — Кебек» поэмасындағы кейіпкерлер топтық жұмыс Әр топқа 1 кейіпкерден беріледі 1 – топ Еңлік 2- топ Кебек 3- топ Нысан абыз 4- топ Кеңгірбай Кейіпкердің адами қасиетін анықтау, оның оқырманға әсеріне шығармадан дәлелдер келтіре отырып, Нысан абыз образын ашыңыз. Автордың кейіпкерге берген сипаттамасы Нысан абыз қандай образ? Кейіпкердің адами қасиеттерін анықта Кейіпкердің ұнамды қасиетінің оқыр манға әсері | 5 минут Кейіпкердің адами қасиетін анықтайды; Оның оқырманға әсеріне шығармадан дәлелдер келтіре отырып талдап түсіндіреді; Кейіпкер образын ашады. | ҚБ 5 мин Дескриптор: 3 балл Кейіпкердің адами қасиетін анықтайды — 1бОның оқырманға әсеріне шығармадан дәлелдер келтіре отырып талдап түсіндіреді – 1б Кейіпкер образын ашады – 1б | 8-сынып «Қазақ әдебиеті» оқулығы Презентация |
10 минут | «Біздің позиция» әдісі 3 – балл (топтық жұмыс) Поэманың соңы трагедиямен аяқталуына кімдер кінәлі деп ойлайсың? Еңлік-Кебек пе, әлде рубасылары ма? 1 АРГУМЕНТ 2 ДӘЛЕЛ | 3 мин Топтағы оқушылар өз позициясында тұрады. Оған дәлелдер келтіреді. | 7 мин Дескриптор: 3 балл Топ өз позициясында тұрады (АРГУМЕНТ)– 1бӨз пікірлерін (ДӘЛЕЛДЕР) айтады -1б Бірлесе жұмыс жасайды – 1б | 8-сынып «Қазақ әдебиеті» оқулығы Хрестоматия |
Сабақ соңы 5 мин | Кері байланыс. Өз ойларын, көзқарасын жазып қазандыққа тастауын сұрайды Үйге тапсырма: «ШЫҒАРМАДАҒЫ КЕЙІПКЕРЛЕР ОБРОЗЫН АШУДАҒЫ КӨРКЕМДІК ҚҰРАЛДАРДЫ ТАБУ» | Қазандық |