Шет тілі оқыту әдістемесінің заманауи тенденциялары

Шет тілі оқыту әдістемесінің заманауи тенденциялары

Жаңалық

Азатқызы Аймен

3 курс студенті, 6B01701-Шет тілі: Екі шет тілі

Астана қ., Қазақстан

E-mail: ajmena@mail.ru

Аңдатпа: Қазіргі таңда жаңа тенденциялар қоғамның барлық салаларын, соның ішінде білім беру саласын қамтиды. Шет тілін, яғни екінші тілді меңгеру маңызды рөлге ие болды. Жаңа технологиялар арқылы көптеген оқыту әдістемелері зерттеліп, оқытушыларға қолайлы, әрі қол жетімді болды. Шет тілін оқытуда жаңа технологияларды енгізу — оқытушыға тәжірибе жасауға көмектесетін маңызды құралдардың бірі болып табылады. Тілді меңгеру барысында еркін әрі жылдам сөйлеуге қол жеткізуі маңызды. Ақпараттық технологиялар мен тиісті құрылғылардың пайда болуымен оқытушының рөлі айтарлықтай өзгерді. Бұл оқытушының жаңа міндеттерінің пайда болуына әкелді, атап айтқанда: оқушыларға жаңа технологиялар тек қана демалыс пен жағымды уақыт өткізу үшін емес, жаңа тілдік білім мен тәжірибе алу үшін пайдаланылады. Оқушыларға технологияларды мақсатқа жету құралы ретінде пайдалануды үйрету қажет. Тәжірибе көрсеткендей, бірге оқу оңай әрі қызықты, сонымен қатар айтарлықтай тиімді. Бір нәрсені бірге орындау емес, бірге үйрену – оқыту әдістемесінің мәні. Мақала шет тілдерін оқытуда жаңа технологияларды енгізу оқытушы үшін ғана есте қаларлық сабақ емес, сонымен қатар оқушылармен есте қалатын тәжірибе жасауға көмектесетін маңызды құралдардың бірі болып табылатын зерттеуге арналған. Зерттеу нәтижесі бойынша, шет тілі оқытудың мақсатты және жобалық әдістемесі оқушылардың тілді меңгеру деңгейін арттырудың тиімді құралы болып табылады және шет тілі мұғалімдері мен мамандары жеке, дәстүрлі оқыту әдістерімен біріктіп, қолдана алады. Сөйлеу дағдылары мен кәсіби құзыреттіліктерді меңгеруде коммуникациялық технологиялар мен интернет ресурстарының рөліне ерекше назар аударылады. Оқытушының басты мақсаты әрбір оқушының өзін-өзі дамыту үдерісіне қолдау көрсете отырып, оқу процесінің маңызды буыны, жеке тұлға ретінде сезіндіру. Оқушының мотивациясын қалыптастыратын, оқу процесін әртараптандыруға және көмектесуге дайындығын көрсететін оқытушы болу керек. Осының арқасында шет тілінің менталитетін түсінуге деген, ана тіліңдей сөйлеуге деген ұмтылыс пайда болады. Бұл жағдайда білім сапасы артады, оқу процесі қызықты әрі нәтижелі болады.

Кілт сөздер: шет тілі, технология, тіл, интернет, оқыту әдістемесі.

«Modern trends in foreign language teaching methodology»

Azatkyzy Aimen

3rd year student, 6B01701-Foreign language: two foreign languages

Astana, Kazakhstan

E-mail: ajmena@mail.ru

Abstract: Nowadays, new trends cover all spheres of society, including the sphere of education. The study of a foreign language, that is, a second language, played an important role. With the help of new technologies, many teaching methods have been explored and made more suitable and accessible to teachers. The introduction of new technologies in teaching a foreign language is one of the important tools that helps teachers practice. When learning a language, it is important to be able to speak fluently and quickly. With the advent of information technology and related devices, the role of the teacher has changed significantly. This has led to the emergence of new tasks for the teacher, in particular: new technologies are used by students not only to have fun and have a good time, but also to gain new language knowledge and experience. Students need to be taught how to use technology as a means to an end. Experience shows that learning together is easy and fun, and also very effective. Learning together, rather than doing something together, is the essence of the teaching methodology. The article is devoted to the study of how the introduction of new technologies in teaching a foreign language is not only a memorable lesson for the teacher, but also one of the important tools that helps create a memorable experience for students. According to the results of the study, target and project-based methods of teaching a foreign language are an effective tool for increasing the level of language training of students, and teachers and foreign language specialists can combine and use it with individual, traditional teaching methods. Particular attention is paid to the role of communication technologies and Internet resources in the acquisition of speech skills and professional competencies. The main goal of the teacher is to support the process of self-development of each student, to make him feel like an important link in the learning process, an individual. It is necessary to be a teacher who creates student motivation, shows a willingness to help and diversifies the learning process. Thanks to this, there is a desire to understand the mentality of a foreign language and speak like a native one. In this case, the quality of education will improve, the learning process will become interesting and effective.

Key words: foreign language, technology, language, internet, teaching methodology.

Кіріспе

Қазіргі әлемде шет тілін үйрену жаһандық ортаға сәтті бейімделудің негізгі факторы болып табылады. Жаһандану және жылдам ақпарат алмасу дәуірінде шет тілінде сөйлеу жаңа мансаптық мүмкіндіктерге, мәдени алмасу мен халықаралық ынтымақтастыққа есік ашатын қажеттілікке айналды. Коммуникативті, технологиялық интеграциялар сияқты оқытулар қоғамдағы және технологиядағы қарқынды өзгерістер шет тілдерін оқыту әдістемесіне жаңа талаптар қойып, студенттердің заманауи қажеттіліктерін тиімді қанағаттандыра алатын инновациялық тәсілдерді іздеуге итермелейді.

Соңғы жылдарда тілді оқытудағы заманауи тенденциялар коммуникативті оқыту, тапсырмаға негізделген оқыту және технологияны біріктіру қағидаттары арқылы қалыптасуда. Цифрлік құралдар мен онлайн платформалардың өсуі оқытушыларға қызықты және интерактивті оқыту тәжірибесін жасауға мүмкіндік берді. Бұған қоса, мәдениетаралық құзыреттілік мен жаһандық азаматтыққа назар аудару – мәдени санаға, сыни ойлауға және мәселелерді шешу дағдыларына көбірек көңіл бөлуге әкелді.

Бұл мақалада шет тілін оқыту әдістемесінің қазіргі тенденцияларын, олардың маңыздылығы, теориялық негіздері мен практикалық қолдануы қарастырылады. Тілдік білім берудегі соңғы зерттеулер мен озық тәжірибелер зерттей отырып, біз оқытушылардың өз оқушыларының және әлемдік қауымдастықтың өзгеретін қажеттіліктеріне қалай бейімделе алатынын тереңірек түсінеміз.

Материалдар мен тәсілдер

Коммуникативті оқыту (CLT) – қазіргі педагогикалық қажеттіліктерге бейімделген шет тілін оқыту саласындағы маңызды және үнемі дамып отыратын әдістеме. CLT-дың тілді оқыту әдістемесіндегі заманауи тенденция ретіндегі маңыздылығын, оның теориялық негіздерін, практикалық салдарын және заманауи білім беру контексттеріне бейімделуін талданды.

CLT коммуникативтік құзіреттілік теориясына негізделген, бұл тілді меңгеру мағыналы контексттерде шынайы қарым-қатынас арқылы жақсы меңгерілетінін болжайды. Бұл теориялық құрылым нақты дүниедегі қарым-қатынас дағдыларына басымдық беретін заманауи тіл үйрену парадигмаларына сәйкес келетін оқшауланған грамматикалық жаттығуларға қарағанда тілді функционалдық қолданудың маңыздылығына баса назар аударады.

CLT білім алушыға бағытталған оқытуды ерекшелейді, мұнда білім алушылар коммуникативті тапсырмалар мен тілдегі шынайы қарым-қатынасты имитациялайтын әрекеттерге белсенді қатысады. Бұл тәсіл студенттердің дербестігіне ықпал етеді, ынтымақтастықты ынталандырады және студенттердің қатысуы мен автономиясына басымдық беретін заманауи педагогикалық идеалдарды көрсете отырып, мазмұнды өзара әрекеттесуді ынталандырады.

Сонымен қатар, CLT тілді үйренуді жеңілдету үшін түпнұсқа материалдар мен нақты тілдік контексттерді пайдалануды қолдайды. Студенттер мультимедиялық ресурстарды, түпнұсқалық мәтіндерді және мәдени артефактілерді қоса алғанда, олардың тілдік және мәдени құзыреттілігіне интеграцияланған түрде ықпал ететін әртүрлі тілдік енгізулерге ұшырайды.

Цифрлық ғасырға жауап ретінде CLT технологияны тілді оқытуға үздіксіз біріктіреді. Сандық платформалар, онлайн ресурстар және мультимедиялық құралдар білім алушыларға шынайы қарым-қатынас, ана тілінде сөйлейтіндермен өзара әрекеттесу және нақты уақыттағы кері байланыс үшін қосымша мүмкіндіктер береді, осылайша тіл үйрену процесін байытады. CLT көп мәдениетті және көптілді сыныптардағы оқушылардың әртүрлі қажеттіліктерін қанағаттандыруға бейімделеді. Саралап оқыту, тапсырмаға негізделген оқыту және мазмұн мен тілді біріктірілген оқыту (CLIL) сияқты стратегиялар инклюзивті және тең тілді оқыту орталарын ілгерілету үшін әртүрлі тілді меңгеру деңгейлері мен оқу мәнерлеріне сәйкес келеді.

Технологияларды білім беруге интеграциялау қазіргі әлемде, соның ішінде шет тілдерін оқытуда маңызы арттыруда. Қазіргі заманғы оқыту тәжірибесі технологияны оқытуға, шет тілін оқыту контекстінде интеграциялаудың маңыздылығын атап көрсетеді. Бұл тіл үйренудің онлайн платформаларын, нақты уақыттағы тіл үйренуге арналған мобильді қосымшаларды, қашықтықтан оқытуға арналған виртуалды вебинарларды, интерактивті оқу материалдарын жасауға арналған әртүрлі бағдарламаларды пайдалануды қамтиды.

Duolingo: тіл үйренудегі революция

Duolingo — түрлі тілдерді үйрену курстарын ұсынатын тегін қолданба және веб-платформа. Ол лексиканы, грамматиканы және сөйлеу дағдыларын үйрету үшін ойын тәсілі мен интерактивті жаттығуларды пайдаланады. Duolingo-ның басты ерекшелігі — оқыту ойын түрінде ұйымдастырылған қысқа сабақтар арқылы жүзеге асады. Ұпай жинап, жетістіктерге жету үшін пайдаланушылар сөздік, грамматика, тыңдау және оқу жаттығуларын орындайды. Сонымен қатар, Duolingo әр пайдаланушының білім деңгейіне бейімделетін бейімделген жүйені пайдаланады, қиын тақырыптар мен үйренген материалды нығайту үшін жаттығуларды қайта қарауды ұсынады.

Шет тілі оқыту әдістемесінің заманауи тенденциялары

BBC Languages: Тіл үйренуге арналған сенімді ресурс

Британдық хабар тарату корпорациясы ұсынған BBC Languages тіл үйренуге арналған тағы бір танымал ресурс болып табылады. Duolingo-дан айырмашылығы, BBC Languages аудио және бейне курстары, мәтіндер және жаттығулар сияқты дәстүрлі оқыту әдістерін ұсынады.

BBC Languages-тің басты артықшылықтарының бірі — оның мазмұнының байлығы. Платформа әртүрлі тілдердегі курстарды, сондай-ақ оқытылатын тілдерде сөйлейтін елдердің мәдениеті мен дәстүрлері туралы ақпаратты ұсынады. Бұл пайдаланушыларға тілдік ортаға енуге және мақсатты тіл қолданылатын контекстті түсінуге мүмкіндік береді. Беделі туралы айтфп кетсек, әлемдегі ең ірі медиа корпорациялардың бірі басқаратын платформадағы мазмұн қатаң редакциялық бақылаудан өтеді және сенімді дереккөздерге негізделген.

Шет тілі оқыту әдістемесінің заманауи тенденциялары

Қорытынды

Қазіргі әлемде тіл үйрену табысты қарым-қатынас пен мансаптық өсу үшін барған сайын маңызды болып келеді. Коммуникативті оқыту (CLT) коммуникативті құзыреттілікке, оқушыға бағытталған оқытуға және заманауи білім беру контексттеріне бейімделуге баса назар аудара отырып, тілдерді оқыту әдістемесіндегі қазіргі тенденцияның үлгісін көрсетуді жалғастыруда. Тіл оқытушылары 21 ғасырда тіл үйретудің күрделі мәселелерін шарлап жатқандықтан, CLT тілді мағыналы меңгеруге және мәдениетаралық қарым-қатынас дағдыларын дамытуға көмектесетін жан-жақты және тиімді әдіс болып қала береді. Коммуникативті тілді оқыту, технология интеграциясы және Duolingo және BBC Languages сияқты қолжетімді ресурстардың үйлесімі студенттерге тіл дағдыларын дамытуға кең мүмкіндіктер береді. Duolingo және BBC Languages арасындағы таңдау әр студенттің қалауы мен мақсаттарына байланысты. Кейбір пайдаланушылар Duolingo ойынға негізделген әдісіне көбірек сәйкес келеді, ал басқалары BBC Languages ұсынатын дәстүрлі оқыту әдістерін қалайды. Сонымен қатар, екі платформаны біріктіру оқу тиімділігін арттырып, студенттерге шет тілдерін үйренуде жақсы нәтижелерге қол жеткізуге көмектеседі.

Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:

  1. Кучерова, С. И. (2016). Современные тенденции в методике преподавания иностранного языка. Электронный сетевой политематический журнал» Научные труды КубГТУ», (13), 289-296.
  2. Глухов, Г. В., Ермакова, Ю. Д., & Капустина, Л. В. (2018). Новые тенденции в преподавании иностранных языков. Вестник Самарского государственного технического университета. Серия: Психолого-педагогические науки, (2 (38)), 37-51.
  3. Glukhov, G. V., Yermakova, Y. D., & Kapustina, L. V. (2018). New trends in teaching foreign languages. Vestnik of Samara State Technical University Psychological and Pedagogical Sciences15(2), 37-51.
  4. Pravdina, M. V., & Shchelokova, N. V. (2019). Current trends in foreign language teaching: use of the Moodle platform at the foreign language classes.
  5. Mrozova, Y., & Demchenko, V. (2021). Modern trends in teaching with the use of information technology. In E3S Web of Conferences (Vol. 273, p. 12127). EDP Sciences.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *